Pages

Thursday, July 7, 2011

aiskrim! aiskrim!


 aiskrimmm! aiskrimmm!


 anda haus, anda panas, inginkan sesuatu yang menyegarkan? moh la ke rumah keh. aiskrim malaysia.. ada perisa anggur, oren, laici, sarsi dan milo. hanya 20sen satu. berpatutan bukan.. :)
haha


sebenarnya bukan ili yang buat. ibu dengan adik. memang selau buat, nanti kawan-kawan si irfan  ni datang..
   " assalamualaikum.... irfaaannn, nak beli aiskrim, "

haha comel jer,

alhamdullilah, ada jer yang datang beli, selalu yang beli bukan sebatang jer, kadang-kadang terus beli seringgit, dua ringgit.syukur. jadi seronok si irfan ni jual. pada mulanya si irfan ni jual 10sen sahaja..tanpa pengetahuan ibu, sebab sebelum ini aiskrim ni hanyalah untuk makan sendiri sahaja tiada niat untuk dijual,
mungkin si adik ketika bermain di luar petang-petang memberi tahu rakan-rakan yang lain,

 '' irfaan, awk jual berapa sen?''tanya ibu.
 " irfan jual seposen jer."

kami semua tergelak. alahai murah nyaa. bukan apa. ibu cakap alang-alang dah jual tu biar lah boleh guna untuk duit belanja irfan pergi sekolah. erm sedih ..



jom buat aiskrim!. :D

buat air gulaa. kacau.kacau









 si ngongakk.. haha :D


untuk di 'keraskaann' 



budak kecik teruja dapat aiskrimm..





sejukkk..

haha seronok buat dengan budak kecik ni, macam-macam perangai..

teringat aiskrim macam kat cameron, aiskrim strawberry.aiskrim mcm ni jugak. sedap. manis. pastu ada buah strawberry jugakk. sedap..makan kat cameron sejuk.sejuk. erm bila nak singgah cemeron lgi erk?

pastu ada jugak ili tgok kat cerita mukhsin, ada scene yang adibah noor  buat aiskrim. tapi aiskrim dia best.. mula-mula die masukkan coklat pekat, pastu die tuang susu.. waahh.. cam nak buat la.. bagaimanakah rasanya? mungkin kah seperti vanila shake atau coklat shake mcD? haha

kring..krinngg.. aiskrim..aiskrimmmmm.. :D



nota : terima kasih kpd model-model saya

ya Allah, kau permudahkan urusan ibu ayah ku.. 

doa untuk kedua ibu bapa

maksudnya :Ya Allah! Ampunilah bagiku segala dosaku dan juga dosa dua ibu bapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil.

No comments:

Post a Comment